091203

Vi vaknade hyffsat tidigt idag jag och Vilmer, halv nio. Så vi passade på att gå ut riktigt tidigt idag, va ute redan halv tio. Det va supermysigt, vi va ordentligt påklädda och det va riktigt kallt ute. Ser så mysigt ut när det är frost överallt, om man kisar så ser det nästan ut som snö :).



Vi va ute i typ två timmar, Ville sov nästan hela tiden.
Sen gick vi hem och lagade lunch till oss och farbror Tissan. Vilmer fick potatis och majs-puré och vi käkade pasta med svampsås. Va trevligt att träffa Tissan, det har inte blivit så ofta på sistone.

Sen kom både Linn och Sara på ficka. Jag fick baka en ny paj idag, en med blåbär och hallon. Den va ännu godare än den jag baka igår. Men man får va försiktig, man kan ju inte äta paj varje dag :P
Jag måste förresten köpa en ordentlig pajform, känns så tråkigt att baka paj i folieformar. Men den gick åt iaf :)



Sara stannade kvvar på middag. Efter det så fick Vilmer och Kelly vara själva hemma medans vi tog en promenad. Det va jättemysigt att gå utefter ån när det är mörkt och all julbelysning lyser. Torget och Stadshotellet såg ut som något hämtat ue en julsaga. Tyvärr så hade jag ingen kamera med mig, men jag får fota det nån annan gång..

Haha, förövrigt så har Vilmer hittat sin egen snopp nu. Så som alla pojkar så måste han ta tag i den varje gång man ska byta blöja, för att kolla om den sitter kvar liksom. Jag kan ju säga att det är ingen höjdarkombination med den nya purédieten. Med tanke på att ungen monsterbajsar så att han är kladdig halvvägs upp till naveln så blir det en mindre brottningsmatch vid blöjbytena för att förhindra att han ska stoppa en bajskladdig liten hand i munnen :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0