Fynd, fynd, fynd!



Idag har det fyndats utan dess like! Den fantastiskt fina radiomöbeln från 50-talet köpte jag på "Återbruket" här i Trosa för 150 kr. Har bara köpt den för att jag tycker att den är skön, den ska användas som ett sideboard. Råder dock delade meningar här hemma om huruvida den ska målas om eller inte.. En rolig detalj är dock att den fortfarande fungerar!

Efter besöket på "Återbruket"
så åkte jag hem till mor och far, mamma har minisemester. Där gick jag, mamma och lillebror igenom två gamla bodar som står kvar på tomten där mor och far byggde sitt hus. De blev liksom aldrig rivna när det gamla huset revs.. Det bästa med det är att nu är de fyllda med dels en massa av våra gamla saker men också massa skatter från de förra ägarna! Kökshyllan med glaslådor kommer från de gamla ägarna, den ska slipas och målas om för att sedan få ta plats i vårt kök. Den gamla tavlan som står uppe på den föreställer "Brännvins-Draken", gammal nykterhetspropaganda i stil med den som Linus-Ida i Madicken har på sin vägg hemma, den ska få en fin ram och sättas upp nånstans. Negerdockan, så får man inte säga jag vet, är min pappas gamla. Brioleksakerna är mina gamla, klassiker som bebisen får leka med sen. Den fula porslinskatten och hunden är gamla prydnadssaker som jag älskade när jag va liten, de ska upp bland mina andra prylar. Babuschkadockorna är också mina gamla, de hamnar nog i nån hylla de med. Sen hittade vi en massa fina bebiskläder som jag har haft också, men det ska sorteras ut och tvättas när bebisen kommit, när vi vet vad det blir.. Men det är helt sjukt vilka fynd man kan göra på hemmaplan!



Hittade förövrigt den här också.
Det enda som blev av mitt finska arv (mamma är finsk), en gammal pekbok. "Mikä tämä on?" betyder typ "Vad är det?".. Får väl plugga på den så jag kan briljera för mormor och morfar nästa gång de kommer och hälsar på :)

Kommentarer
Postat av: The Twinkle in the Milkmans Eyes

Score! Verkar som ni har några grymma second hand butiker i Trosa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0