Ikeabesök x 2 + lampan är äntligen färdig!

Igår va jag på Ikea..
Tanken va ju inte riktigt att jag skulle dit först, jag skulle till Indori och hämta ett soffbord som vi hade beställt. Men det hela gick lite snabbare än jag trodde, så jag slog med lätthet ihjäl 2 timmar inne i Kamprads härliga borg av konsumtion. Skulle mest bara kolla runt, men det slutade med att jag åkte därifrån med hela baksätet fullt av grejjer. Det blev lite innerkuddar, en hylla in till toaletten, en jätteväxt, en kruka till jätteväxten samt lite annat kraffs.


Senare på kvällen så ringde min kära bror, som håller på att flytta hemifrån, och frågade om jag ville följa med honom upp till Ikea idag. Med tanke på att jag inte hade något bättre för mig, samt är en riktigt sucker för Ikea så följde jag naturiligtvis med. Kelly va också med, eftersom att han hjälpt Lucas (min bror) att flytta tidigare under dagen. Idag så införskaffades dock inte så mycket saker, en skärbräda och ett par glödlampor bara. Men det va mysigt att gå runt där ändå, plus att vi tittade ut ny säng eftersom att det är dags att köpa en ny.



Förövrigt så har jag äntligen lyckats bli färdig med lampskärmen till min jättegolvlampa som jag köpte på blocket för hur länge sen som helst. Mönstret frågade jag Lisa som har bloggen http://pinkfriday.blogg.se om jag fick tjuva utav henne. Hon har jättemycket bra och roliga pysseltips om man tycker om att fixa och dona. Litet tips dock, ska ni måla en lampa med mönster så måla en mindre lampa. Det tog mig massa timmar om dagen i drygt 1½ vecka! Man blir med andra ord ganska less efter ett tag.. Men fint blev det iaf!


Kommentarer
Postat av: cattifnatti

den vart fan svinsnygg! asabasaball!

2009-06-20 @ 13:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0