Vilken helg!

Den här helgen har inte varit att leka med, full rulle hela tiden.

I fredags åkte jag och min kära far hela vägen ner till Göteborg. Jag har ropat in en Saab 95 på Kvarndammen.se, så vi var nere och hämtde den. Supernöjd!

I lördags var det Trosa marknad. Jag, Kelly (min sambo) och min kära vän Tissan gjorde en två tvimmars-runda bland knallar och stånd. Det mesta var som vanligt plastigt skräp, men jag unnade mig iaf två påsar med brännda mandlar som faktiskt är obligatoriskt vid marknadsbesök.
När vi kom hem så fixade Kelly med våra akvarium, gjorde rent och monterade upp kampfiskarnas pölar på väggen i hallen. Det blev jättefint!


Min kampisk, mycket stilig herre.


Idag, söndag, så har jag mest flängt runt..

Var i Vårberg på loppis med min svägerska Catti. I vanliga fall så brukar det alltid vara min lilllebror som springer med mig på loppis, men han var upptagen idag med att renovera sin nya lägenhet.
Jag måste dock säga att jag är väldigt nöjd med dagens fynd:


En lampfot i "krackelerat" glas, ihop med en gammal lampskärm som jag köpte på nån loppis för hundra år sedan.
Lampfoten kostade mig 100 kronor och en stor del av min värdighet. Tanten som sålde den tyckte att jag försökte pruta ner den för mycket, och ville inte sälja den alls till mig. Så efter två timmar av stirrande på varandra så slutade det med att jag fick böna och be samt gå upp i pris för att få köpa den.
Men jag måste säga att jag tycker om den, den passar klockrent ihop med lampskärmen. Jag kallar kombinationen för "sexual helling", den känns väldigt 80-tals balad..



Sen köpte jag Madonnor, den vita kommer nog att bli rosa.. Fick ge 60 kr för dem tillsammans.

Ljusstaken fick jag för en femma. Den ska putsas lite men annars får den va som den är.
Köpte även tre kuddar, två turkosa och en rosa. Men de ligger i tvätten, så de får jag visa senare.

Kolla förresten vad fint det blev med kakeldekoren i bakgrunden!



Efter en hel dags flängande så fick jag Kellys kickass-chilli till middag. Så mummsigt, och ännu bättre en dag som denna när det bara regnar ute!

 


Kommentarer
Postat av: catti

bra det vart med kaklet!! :)

2009-06-18 @ 12:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0