Lunnefåglar..

Vilmer sover, han har sovit sen klockan 21:00. Låg och tittade på honom, han skrattar till i sömnen ibland. Jag undrar vad han drömmer om egentligen.. Sen låg jag och spånade på hur han kommer bli när han blir större, vad han kommer skratta åt och vad han kommer samla på.. Min lillebror samlade på "Monsterböcker", nån sorts bokklubb som skickade ut "infoblad" om allt från eldmyror till LockNess-odjuret. Han hade hur många pärmar som helst..

Jag samlade nog inte på nått särskilt, om man inte räknar skräp, men däremot kommer jag ihåg att jag var vansinnigt fascinerad av lunnefåglar. De är bara helt underbara. Stora färgglada näbbar, små och knubbiga. De ser litegrann ut som ledset sminkade clowner, fast fåglar.. Sen tyckte jag att det va roligt att de inte är utformade för att flyga men ändå gör det :) Och så lever de tillsammans hela livet, men häckar först efter fem år tillsammans :P

Kommer ihåg ett avsnitt av Mitt i naturen som handlade om lunnor, de var helt fantastiska! Går Mitt i naturen fortfarande? Känns som det va evigheter sen det gick nått vettigt. Nu kollar folk på Mama´s boys och Ensam mamma söker, eller som jag helst vill kalla det: Trailer trash looking for some action. Vem kommer på alla hjärndödande program? Mer lunnefåglar på TV!




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0