En uppskattad kompromiss..

Vi klädde på oss och gick ut en sväng. Skönt för oss bägge två att komma ut i friska luften ett tag. Vi tittade lite på en farbror som fiskade vid ån, han fick ingen fisk så vi tröttnade ganska så fort. Sen gav vi ankorna lite gammalt bröd som de mumsade i sig. Vilmer tyckte att det va konstigt att ankorna va så hungriga och frågade om de inte får nån mat hemma :) Efter det gick vi en snabbis in på loppisen. Vilmer va överlycklig och scoutade världsvant runt bland leksakshyllorna medans jag kollade på lite gamla lampor. Jag hittade ingenting som jag ville ha, men Vilmer hittade ett halsband och en "liten polisbil". Så han fick åtta kronor och gick och betalade sina saker själv.. När vi gick hem sa han "Titta på min lilla polisbil, den är såå söt! Tack mamma, nu ska jag inte skälla mer." Så jag känner att det var en mycket uppskattad kompromiss från bägge hållen :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0