Trädgårdsbestyr och en massa besök

Imorse när vi vaknat fick vi meddelande om att det födds en liten gosse på 4470 gr och 54 cm, grattis tant Malin och farbror Magnus! Här vid stugan har vi också ägnat oss åt födelse, födelsen av våran köksträdgård. Vi kommer odla i gamla pallkragar, så efter frukosten tog jag och Vilmer släpkärran och begav oss till Korslöt för att hämta ett släp med matjord. När vi kom tillbaka tittade Kellys kompis förbi med sin dotter. Magnolia och Vilmer lekte och sprang runt medan killarna snackade skit och jag slängde ihop lunchen. Vi käkade lite tillsammans och sen var de tvugna att åka hemåt. Vi va ute och fixade och donade på tomten, Kelly grävde trädgårdsgång, Ville och jag fixade markduk och fyllde pallkragarna med matjord. Efter ett tag kom en av våra kollegor förbi med sin flickvän, så vi passade på att fika lite. Vilmer diggade Carls flickvän Jessica och skulle visa henne allt från sina leksaker till mammas tattueringar.. När vi fikat färdigt rörde de sig hemåt och vi fortsatte ute i trädgården, Vilmer förklarade att vi va trädgårdsmästare allihopa. När det va dags för middag tände Kelly grillen och jag och Ville skalade potatis på farstukvisten. När vi käkat tog Kelly hand om disken, med mycket besök blir det mycket disk, och ingen kan bygga färglada berg i diskstället som min käre make :) Vi har även plockat årets första fästing, Vilmer hade en stor rackare i nacken :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0