Hjälteäventyr..

Idag har vi, som jag sagt tidigare, varit på den nya loppisen i Södertälje Hamn. Ligger i gamla ÖB-lokalen, hur stort som helst!
Fyndade ännu fler fina koppar med fat, sex stycken av varje för att vara exakt. De här är lite mindre än de jag köpte härom dagen, så de här funkar nog inte att dricka te ur. Det börjar bli en hel del koppar här hemma nu, och jag dricker ju inte kaffe.. Men Kelly får väl ha kafferep med alla granntanter när han är pappaledig :P 40 kr fick jag ge för dem i alla fall, riktigt nöjd :)
Sen hittade jag en ljusblå Bambi-brosch, 5 makaroner för den :)
Nacho Libre-dvd 10 kr, så sjukt rolig! Kelly har inte sett den, så vi ska glo på den ikväll :)
Sen så köpte Kelly en gammal bok med teaterrepertorium från 1841, "Antverpens belägring, en tragedi i fem akter", upplyftande :P Han är nöjd, och boken va fin, så varför inte liksom.
Efter loppisen drog vi ner på stan för att få Kellys bröllopskostym ändrad lite. En jätte-high five till turkarna, ja man får säga turkar om de kommer från Turkiet, på skrädderiet/kemtvätten på Nygatan! Så serviceminded! Kostymen är ändrad, tvättad och klar till på onsdag. Tack för den!
Nu är hela lilla familjen helt slut, eller ju, mamman och pappan iaf. Ville-Vilding däremot rockar på i hoppgungan som om det inte fanns nån morgondag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tjopp!



men så härliga koppar. Ang det rosa håret här nedan så vill jag VERKLIGEN ha den färgen. Blont med några rosa slingor i luggen. Det ska bli till våren.



Ha en superhärlig lördag :)

2010-02-20 @ 16:30:27
URL: http://rosahemmet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0