Prag 091213

Inget Luciafirande för oss i år. Men det känns som att det kvittar, vi är ju som sagt i Prag nu :)
Orkade inte blogga nått igår, vi va ju uppe innan tuppen, flög och hade oss.. Men jag får väl ta igen det idag.
Prag är helt fantastiskt! Om man uppskattar gammal arkitektur, rustik mat och öl det vill säga. Vi bor super bra. Hotellet ligger i Prag 2, stadsdelarna är döpta med siffror där Prag 1 är gamla stan och så vidare.. Hur som helst så tar det typ 15 min från hotellet till torget i Old town.

   
Familjen Trött på Prags flygplats


Vilmer va förövrigt jätteduktig under flygresan hit. Vid starten stirrade han på herrn i sätet brevid och vid landning sov han som en stock. Och jag som va så orolig innan..

Sitter på hotellrummet nu och käkar rostade kastanjer, riktigt gott! Det är nämligen julmarknad i Old town hela december och återkommande inslag där är glüwine, rostade kastanjer och tjeckiskt sötbröd.



Kan det bli mer julmys?

Förutom julpynt och tjeckiska specialteter att stoppa i magen så har vi även stött på en och annan strippklubb samt ett muséum för sexleksaker. Vid ingången stod en maskin som användes till cunninlingus, men eftersom att jag kommer få mitt youtubekonto avstängt om jag lägger upp filmen på den så får ni nöja er med en bild på skylten vid entrén.



Nu är det dags för mig att tvinga min lilla nattsuddare i säng, så jag får blogga mer om våra äventyr imorgon..


Kommentarer
Postat av: Colin

whoa.. those nasty bastards.. coolt :D var ni in? :D

2009-12-16 @ 14:13:07
URL: http://colinberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0