100304

Haft en till familjemysdag. Lekte med Ville hela morgonen, han och Kelly badade en sväng också. Sen föreslog Kelly att vi skulle åka på loppis. Superbra tänkte jag, då kan vi köpa de där stolarna som jag såg sist jag va där. Men icke. Det fanns bara två av dem kvar, och jag vill ha fyra likadana. Så nu är det bara att leta vidare.. Däremot så gjordes det lite andra fynd:
Koppar till lillebror den här gången :P, men vill han inte ha dem så tar jag dem. Lite fina glasflaskor, de får bli fönsterprydnad i köket. Ett litet glas till Kelly, han ska tydligen ha det när han ska finsippa på sin finrom som han fick av sina kusiner i födelsedagspresent. Ett lövformat grönt glasfat. En babuschkadocka och en Sylvanian.ko. Jag hade massa Sylvanians när jag va liten, rotade upp en del av dem i somras när vi röjde i mammas och pappas bod. De står numera i vår bokhylla, kon har nu fått ansluta sig till skaran.
Sen har vi flyttat in Vilmer säng till vårt rum igen. Han har sovit i vår säng fram till nu, men nu är det slut på det. Det är nämligen så att istället för att väcka oss när han vaknar så kryper han upp i huvudändan och kryper ut på sängborden, livsfarligt! Vi brydde oss inte om att sänka ner botten i spjälsängen, tänkte att han kan ju ändå inte ställa sig upp själv. Konstaterade 2 sekunder senare att busungen sätter sig upp och försöker dra sigg upp i stående läge. Han kan det inte just nu, men det har han väl lärt sig till imorgon :P Så det är bara att sänka sängbotten.
Han va dock riktigt glad över att få härja lite i sin egen säng. Och just nu så sover han så sött i den :)
Till middag idag så gjorde jag förresten cannelloni, supergott! Jag har förfinat mitt hemliga recept med ytterligare en hemlig ingrediens, inte för att det hjälper er nått :P Det vart hur som helst de bästa cannellonisen jag någonsin gjort :) Mat ser dock aldrig särskillt gott ut när man försöker ta kort på den för att visa hur god den va :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0