Rhodos dag 5 - Lindos, High Fives och blöta kindpussar.


Upp klockan sju för att packa och käka frukost innan vi skulle åka till Lindos. Kvart i nio satt vi klara på däck och väntade på att båten skulle lägga ut.


Första stoppet blev i Anthoni Quinn-Bay för en halvtimmes badpaus från båten. Vilmer var på väg i men ändrade sig halvvägs nere när det var för mycket folk kring badstegen. Kelly badade dock.




Väl framme i Lindos var det dags för den obligatoriska åsneridturen upp till Akropolis. Åsnorna, Marcos och Tarzan, gick i par så man var tvungen att vara två som red. Vilmer var jätteduktig åsneryttare och jag försäkrade mig ca tio gånger om att min åsna verkligen skulle orka mig hela vägen upp och trilla ihop och dö. Den stackars åsnan dog inte, men hade säkert gärna sparkat mig om den orkat..

Väl uppe vid Akropolis var det både stekhett och vansinnigt mycket folk, så vi kollade en snabbis på utsikten och började sen att strosa utmed berget och ned genom byn för att ta oss till stranden.



Utsikten från Akropolis och byn var helt fantastisk. Men bäst av allt va den vita mjuka sanden och det svalkande vattnet, för väl nere så var vi genomsvettiga.



Vi badade och hängde på stranden i ca en och en halv timme innan det var dags att hoppa på båten och åka tillbaka.
På vägen tillbaka gjorde vi ett 30 min badstopp i Tsampika, där Kelly passade på att snorkla lite. Ville och jag däremot vi chillade på båten.

Väl hemma på hotellet så duschade vi av oss och gav oss sen ut för att käka middag. Helt slut efter vårt heldagsäventyr så bestämde vi oss för att käka nära hotellet, så vi gick till ett ställe som vi struntat i hela veckan för att kyparna mer eller mindre försöker släpa in en från gatan.
Och tur va väl det, herregud vilken mat! Riktig, vällagad och god grekisk mat! Inte snabbmatsliknande torr Gyros eller Suvlaki. Superservice också, de plocka och höll rent hela tiden.
Kyparna och servitriserna älskade Vilmer. Killarna gjorde High Five med honom hela tiden och en av servitriserna gav honom en kram och en högljud puss på kinden två gånger.
Han tyckte mest hon va fånig dock. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0